Początek strony
Wróć na początek strony Alt+0
Przejdź do wyszukiwarki Alt+1
Przejdź do treści głównej Alt+2
Przejdź do danych kontaktowych Alt+3
Przejdź do menu górnego Alt+4
Przejdź do menu lewego Alt+5
Przejdź do menu dolnego Alt+6
Przejdź do mapy serwisu Alt+8
Menu wysuwane
Herb podmiotu Biuletyn Informacji Publicznej Urząd Miejski w Karczewie
Menu góra
Strona startowa Poradnik interesanta (jak załatwić sprawę?) Urząd Stanu Cywilnego
Poleć stronę

Zapraszam do obejrzenia strony „8. Uzupełnienie treści aktu stanu cywilnego - Urząd Stanu Cywilnego, menu 125, artykuł 1179 - BIP - Urząd Miejski w Karczewie”

Zabezpieczenie przed robotami.
Przepisz co drugi znak, zaczynając od pierwszego.

P ) # @ % R F 3 - 0 A w s f d A P # @ :

Pola oznaczone są wymagane.

Treść główna

Urząd Stanu Cywilnego

8. Uzupełnienie treści aktu stanu cywilnego

                                                                                                                                                                                       

Podstawa prawna:

  1. Ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. - Prawo o aktach stanu cywilnego (tekst jednolity: Dz. U. z 2021 r., poz. 709 z późn. zm.)
  2. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. - o opłacie skarbowej (tekst jednolity: Dz.U. z 2020 r. poz. 1546 z późn. zm.)
  3. Ustawa z dnia 14.06.1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2021 r. poz. 735 z późn. zm.)

 

Wymagane dokumenty:

  1. dowód osobisty
  2. wniosek o uzupełnienie aktu stanu cywilnego.

Jeżeli podstawą uzupełnienia będzie dokument zagraniczny, należy załączyć ten dokument wraz z jego urzędowym tłumaczeniem na język polski. Jeżeli uzupełnienie aktu stanu cywilnego ma nastąpić na podstawie materiałów archiwalnych należy załączyć uwierzytelniony odpis lub wypis lub uwierzytelnioną reprodukcję tych materiałów sporządzonych przez właściwe Archiwum Państwowe.

 

Opłata Skarbowa:

 39,00 zł - odpis zupełny wydany w wyniku uzupełnienia dokonanego na wniosek.

Opłaty należy dokonać na rachunek bankowy:

BS Karczew nr: 19 8023 0009 2001 0000 0723 0001

 

Przewidywany termin załatwienia sprawy

Po przeniesieniu aktów stanu cywilnego do rejestru stanu cywilnego:
-  w tutejszym USC po upływie 7 dni roboczych;
-  w innym USC po upływie 10 dni roboczych.

 

 Sposób załatwienia sprawy:

- złożenie wniosku
- dokonanie czynności materialno-technicznej

 

Jednostka odpowiedzialna za załatwienie sprawy:

Urząd Stanu Cywilnego (tel. 22 780-65-16 wew.105

e-mail: usc@karczew.pl

Nr pokoju 5- parter,

Godziny pracy:

Poniedziałek 10:00 - 19:00
Wtorek 10:00 - 16:00
Środa 10:00 - 16:00
Czwartek - dzień wewnętrzny (tylko rejestracja zgonów)
Piątek 8:00 - 15:00

 

 

Tryb odwoławczy:

W przypadku wydania decyzji odmawiającej uzupełnienia aktu przysługuje odwołanie do Wojewody Mazowieckiego za pośrednictwem kierownika Urzędu Stanu Cywilnego w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji.

 

Uwagi:

Uzupełnienie aktu stanu cywilnego może być dokonane na podstawie zagranicznego dokumentu stanu cywilnego, jeżeli w państwie wystawienia jest on uznawany za dokument stanu cywilnego, lub innego dokumentu zagranicznego potwierdzającego stan cywilny, wydanego w państwie, w którym nie jest prowadzona rejestracja stanu cywilnego, jeżeli zawierają one dane, które podlegają uzupełnieniu, stwierdzają zdarzenie wcześniejsze i dotyczą tej samej osoby lub jej wstępnych (np. rodziców).

 

Wniosek o uzupełnienie

Metryka

sporządzono
2017-06-28 przez Kasprzak Anna
udostępniono
2017-06-28 00:00 przez Szczepaniak Dariusz
zmodyfikowano
2023-12-08 10:48 przez Szczepaniak Dariusz
zmiany w dokumencie
ilość odwiedzin
598
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.