Początek strony
Wróć na początek strony Alt+0
Przejdź do wyszukiwarki Alt+1
Przejdź do treści głównej Alt+2
Przejdź do danych kontaktowych Alt+3
Przejdź do menu górnego Alt+4
Przejdź do menu lewego Alt+5
Przejdź do menu dolnego Alt+6
Przejdź do mapy serwisu Alt+8
Menu wysuwane
Herb podmiotu Biuletyn Informacji Publicznej Urząd Miejski w Karczewie
Menu góra
Strona startowa Prawo Deklaracja dostępności
Poleć stronę

Zapraszam do obejrzenia strony „Deklaracja dostępności, bieżące, menu 541 - BIP - Urząd Miejski w Karczewie”

Zabezpieczenie przed robotami.
Przepisz co drugi znak, zaczynając od pierwszego.

P ) # @ % R F 3 - 0 A w s f d A P # @ :

Pola oznaczone są wymagane.

Treść główna

Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności dla BIP Urzędu Miejskiego w Karczewie

Wstęp

Urząd Miejski w Karczewie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej bip.karczew.pl.

Data publikacji strony internetowej: 2015-04-23.
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2021-10-26.
Data ostatniego przeglądu deklaracji: 2023-03-24.

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

  • dokumenty tekstowe mogą nie zawierać tagów oraz zawierać nieopisane elementy graficzne, ponieważ były opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej lub pochodzą ze źródeł zewnętrznych
  • zdjęcia i grafiki osadzone w treści dokumentu mogą zawierać niepoprawne opisy, ponieważ były opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej
  • tabele osadzone w treści dokumentu mogą nie posiadać nagłówków oraz opisów kolumn i wierszy, ponieważ były opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej
  • elementy osadzone pochodzące od zewnętrznych dostawców, np. Google Maps, wyłączone są z obowiązku zapewniania dostępności

Data sporządzenia

Oświadczenie sporządzono dnia: 2021-03-26. Deklarację sporządzono na podstawie badania przeprowadzonego przez podmiot zewnętrzny: INTERmedi@ Spółka Jawna. Listę kontrolną do badania zgodności stron internetowych z wymaganiami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych można pobrać tutaj.
Dokument uzupełniony przez UM w Karczewie o aktualizację kluczowych informacji.

Skróty klawiaturowe

Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki. Dodatkowo zdefiniowane są specjalne skróty klawiaturowe:

  • ALT + 0 - powrót na początek strony
  • ALT + 1 - przejście do wyszukiwarki
  • ALT + 2 - przejście do treści głównej
  • ALT + 3 - przejście do danych kontaktowych
  • ALT + 4 - przejście do menu górnego
  • ALT + 5 - przejście do menu lewego
  • ALT + 6 - przejście do menu dolnego
  • ALT + 7 - przejście do menu bocznego
  • ALT + 8 - przejście do mapy serwisu

W przypadku przeglądarki Firefox zamiast klawisza ALT należy używać ALT + SHIFT. W przypadku komputerów Apple z systemem macOS zamiast klawisza ALT należy użyć Command + ALT.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Koordynatorem do spraw Dostępności w Urzędzie Miejskim w Karczewie jest: ..., .... Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu +4822.... Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Wojciech Pokrywczyński, dostepnosc@karczew.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu +48227806516. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej.

Informacje na temat procedury

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

  • Opis wejścia do obiektu: Budynek ma trzy kondygnacje, jedno wejście główne oraz jeszcze dwa ewakuacyjne. Wejście główne do budynku znajduje się od ulicy Warszawskiej od strony południowej. Tu jest bariera w postaci schodów wejściowych do budynku Pochylnia przystosowana do podjazdu dla niepełnosprawnych i wózków dziecięcych jest w odległości około 33 metrów dalej na wschód (w prawo) od wejścia głównego obok wejścia do Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej. Drzwi otwierają się na zewnątrz. Wejście o szerokości zapewniającej swobodny wjazd osobie poruszającej się na wózku inwalidzkim, jest możliwość otwarcia dodatkowych skrzydeł. W wejściu głównym jest próg o wysokości około jednego centymetra. Na parterze znajduje sie Biuro Obsługi Mieszkańców oraz stanowiska do obsługi interesantów na parterze. Przed drzwiami wejściowymi do budynku, po lewej stronie jest zamontowany dzwonek. Dzwonek jest zamontowany na wysokości około 1,5 metra. Po skorzystaniu z wciśnięciu dzwonka, do interesanta wychodzi pracownik Biura Obsługi Mieszkańców lub wyznaczony pracownik urzędu. Ilością osób w budynku zawiaduje wyznaczona osoba.
  • Toaleta z udogodnieniami dla niepełnosprawnych znajduje się na parterze (korytarz po lewo za Biurem Obsługi Mieszkańca) oraz na I piętrze. Istnieje możliwość skorzystania z toalety na parterze w M-GOPS.
  • Opis dostępności korytarzy, schodów i wind: Brak windy i platform przy schodach dla wózków. Podjazd do wejścia od strony M-GOPS.
  • Opis dostosowań informacji głosowych: Brak informacji głosowych i pętli indukcyjnych.
  • Opis dostosowań wizualnych: Korytarze nie posiadają znaków poziomych i kontrastowych dla osób słabowidzących i niewidomych. Schody posiadają oznaczenia kontrastowe. Brak oznaczeń w alfabecie Braille'a lub w druku powiększonym.
  • Informacja o parkingu dla osób niepełnosprawnych: Przed wjazdem na rondo Żołnierzy Wyklętych od strony wschodniej znajduje się wjazd w prawo na parking Urzędu Miejskiego. Zaraz po wjeździe na parking, po prawej stronie są wyznaczone 2 miejsca parkingowe. Są po zachodniej stronie budynku około 20 metrów od wejścia głównego.
  • Brak ograniczeń wejść z psem przewodnikiem i psem asystującym.
  • Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego: W Urzędzie jest tłumacz PJM na miejscu, możliwość skorzystania z usługi tłumacza on-line zawieszona do jesieni 2023. Przed skorzystaniem z tłumacza - prośba o poinformowanie możliwie wcześniej. Osoby mające trwałe lub okresowe trudności w komunikowaniu się i wymagające w związku z tym wsparcia w kontaktach z urzędem, mogą również korzystać z korespondencji tradycyjnej na adres: Urząd Miejski w Karczewie ul. Warszawska 28, 05-480 Karczew, oraz z poczty elektronicznej: adres e-mail: bom@karczew.pl, bom2@karczew.pl, przesyłanie faksów: +48227806536, korzystanie z elektronicznej platformy usług administracji publicznej ePUAP pod adresem /UMKarczew/skrytka.

Formalne skargi

Wszelkie wnioski o udostępnienie treści, uwagi, reklamacje i zapytania można kierować pod adres: dostepnosc@karczew.pl lub przez ePUAP na adres: /UMKarczew/skrytka.

Formalne zatwierdzenie niniejszego oświadczenia o dostępności:

Niniejsze Oświadczenie o dostępności zostało zatwierdzone przez: <class="basic-information organization-name"> Urząd Miejski w Karczewie
Wydział Organizacyjny
Sekretarz

Metryka

sporządzono
2021-03-26 przez INTERmedi@ Spółka Jawna
udostępniono
2021-03-26 00:00 przez Pokrywczyński Wojciech
zmodyfikowano
2023-03-24 12:07 przez Pokrywczyński Wojciech
zmiany w dokumencie
ilość odwiedzin
1294
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.