Początek strony
Wróć na początek strony Alt+0
Przejdź do wyszukiwarki Alt+1
Przejdź do treści głównej Alt+2
Przejdź do danych kontaktowych Alt+3
Przejdź do menu górnego Alt+4
Przejdź do menu lewego Alt+5
Przejdź do menu dolnego Alt+6
Przejdź do mapy serwisu Alt+8
Menu wysuwane
Herb podmiotu Biuletyn Informacji Publicznej Urząd Miejski w Karczewie
Menu góra
Strona startowa Przydatne informacje Rejestr zmian
Poleć stronę

Zapraszam do obejrzenia strony „Start - Rejestr zmian, rejestr 7131, menu 9, artykuł 7131 - BIP - Urząd Miejski w Karczewie”

Zabezpieczenie przed robotami.
Przepisz co drugi znak, zaczynając od pierwszego.

P ) # @ % R F 3 - 0 A w s f d A P # @ :

Pola oznaczone są wymagane.

Treść główna

Rejestr zmian

Modyfikacja treści aktualności '6. Wydawanie odpisów aktów stanu cywilnego z Rejestru Stanu Cywilnego'

                                                                                                                                           

Podstawa prawna:

 

  1. Ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (t.j. Dz. U.  2016 . poz. 2064 z późn. zm.)
  2. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego ( t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 23  z późn. zm.)
  3. Konwencja Nr 16 z dnia 08.09.1976 r. dotycząca wydawania wielojęzycznych odpisów skróconych aktów stanu cywilnego (Dz. U. z 2004 r. Nr 166, poz. 1735)
  4. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej t.j. (Dz. U.  2016 r. poz. 753 z późn. zm.)
  5. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych w sprawie wzorów dokumentów wydawanych z zakresu rejestracji stanu cywilnego z dnia  29 stycznia 2015 r. (Dz. U. z 2015 r. poz. 194) 

                       

Wymagane dokumenty:

 

  1. dowód osobisty wnioskodawcy.
  2. wniosek o wydanie odpisu aktu stanu cywilnego
  3. dokumenty stwierdzające uprawnienie do otrzymania odpisu w przypadku ubiegania się o dokument osoby, która posiada interes prawny np. wezwanie sądu

 

Opłaty:

22 zł - odpis skrócony aktu stanu cywilnego

22 zł - odpis wielojęzyczny

33 zł – odpis zupełny
38 zł - zaświadczenie o stanie cywilnym
24 zł - zaświadczenie o zamieszczonych lub niezamieszczonych w rejestrze danych wskazanej osoby

Opłaty należy dokonać na rachunek bankowy:

BS Karczew nr 19 8023 0009 2001 0000 0723 0001

 

Przewidywany termin załatwienia sprawy:


  • w tutejszym USC do 7 dni roboczych
  • w innym USC po upływie 10 dni roboczych


Sposób załatwienia sprawy:

- złożenie wniosku w sprawie wydania odpisu lub zaświadczenia
- wydanie żądanego odpisu aktu stanu cywilnego lub zaświadczenia

 

Jednostka odpowiedzialna za załatwienie sprawy:

                                                      

Urząd Stanu Cywilnego (tel. 22 780-65-16 wew.105

e-mail: usc@karczew.pl

Nr pokoju 5- parter,

Godziny pracy: poniedziałek 8.00-17.30

wtorek, środa, czwartek, piątek 8.00-15.30,

Tryb odwoławczy:

Od decyzji, odmawiającej wydania odpisu, wydanej przez kierownika USC w Karczewie, przysługuje odwołanie do Wojewody Mazowieckiego , za pośrednictwem Kierownika USC   w Karczewie, w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania.


Uwagi:

 

Wniosek o wydanie odpisu aktu stanu cywilnego lub o wydanie zaświadczenia o stanie cywilnym lub zaświadczenia o zamieszczonych lub niezamieszczonych w rejestrze stanu cywilnego danych dotyczących wskazanej osoby składa się do wybranego kierownika urzędu stanu cywilnego.

Od 1 marca 2015r. istnieje możliwość złożenia w tutejszym USC wniosku o wydanie odpisu aktu urodzenia, małżeństwa lub zgonu sporządzonego w innym USC. Zamówiony dokument można odebrać po 10 dniach roboczych (taki czas ma USC miejsca zdarzenia na przeniesienie aktu do rejestru stanu cywilnego).

Odpis aktu stanu cywilnego i zaświadczenie o zamieszczonych lub niezamieszczonych w rejestrze stanu cywilnego danych dotyczących wskazanej osoby wydaje się osobie, której akt dotyczy, lub jej małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu, rodzeństwu, przedstawicielowi ustawowemu, opiekunowi, osobie, która wykaże w tym interes prawny, sądowi, prokuratorowi, organizacjom społecznym, jeżeli jest to zgodne z ich celem statutowym i przemawia za tym interes społeczny, oraz organom administracji publicznej, jeżeli jest to konieczne do realizacji ich ustawowych zadań.

Zaświadczenie o stanie cywilnym jest wydawane osobie, której dotyczy.

Zaświadczenia są ważne przez okres 6 miesięcy od daty ich sporządzenia.

 

Wniosek o wydanie odpisu z RSC

Wniosek o wydanie zaświadczenia o stanie cywilnym

Wniosek o wydanie zaświadczenia

 

Metryka

data wytworzenia
2017-06-28
data udostępnienia
2017-06-28
sporządzone przez
opublikowane przez
Dariusz Szczepaniak
data wykonania
2018-08-09
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.