Modyfikacja treści aktualności '6. Wydawanie odpisów aktów stanu cywilnego z Rejestru Stanu Cywilnego'
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (t.j. Dz. U. 2016 . poz. 2064 z późn. zm.)
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego ( t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 23 z późn. zm.)
- Konwencja Nr 16 z dnia 08.09.1976 r. dotycząca wydawania wielojęzycznych odpisów skróconych aktów stanu cywilnego (Dz. U. z 2004 r. Nr 166, poz. 1735)
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej t.j. (Dz. U. 2016 r. poz. 753 z późn. zm.)
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych w sprawie wzorów dokumentów wydawanych z zakresu rejestracji stanu cywilnego z dnia 29 stycznia 2015 r. (Dz. U. z 2015 r. poz. 194)
Wymagane dokumenty:
- dowód osobisty wnioskodawcy.
- wniosek o wydanie odpisu aktu stanu cywilnego
- dokumenty stwierdzające uprawnienie do otrzymania odpisu w przypadku ubiegania się o dokument osoby, która posiada interes prawny np. wezwanie sądu
Opłaty:
22 zł - odpis skrócony aktu stanu cywilnego
22 zł - odpis wielojęzyczny
33 zł – odpis zupełny
38 zł - zaświadczenie o stanie cywilnym
24 zł - zaświadczenie o zamieszczonych lub niezamieszczonych w rejestrze danych wskazanej osoby
Opłaty należy dokonać na rachunek bankowy:
BS Karczew nr 19 8023 0009 2001 0000 0723 0001
Przewidywany termin załatwienia sprawy:
- w tutejszym USC do 7 dni roboczych
- w innym USC po upływie 10 dni roboczych
Sposób załatwienia sprawy:
- złożenie wniosku w sprawie wydania odpisu lub zaświadczenia
- wydanie żądanego odpisu aktu stanu cywilnego lub zaświadczenia
Jednostka odpowiedzialna za załatwienie sprawy:
Urząd Stanu Cywilnego (tel. 22 780-65-16 wew.105
e-mail: usc@karczew.pl
Nr pokoju 5- parter,
Godziny pracy: poniedziałek 8.00-17.30
wtorek, środa, czwartek, piątek 8.00-15.30,
Tryb odwoławczy:
Od decyzji, odmawiającej wydania odpisu, wydanej przez kierownika USC w Karczewie, przysługuje odwołanie do Wojewody Mazowieckiego , za pośrednictwem Kierownika USC w Karczewie, w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania.
Uwagi:
Wniosek o wydanie odpisu aktu stanu cywilnego lub o wydanie zaświadczenia o stanie cywilnym lub zaświadczenia o zamieszczonych lub niezamieszczonych w rejestrze stanu cywilnego danych dotyczących wskazanej osoby składa się do wybranego kierownika urzędu stanu cywilnego.
Od 1 marca 2015r. istnieje możliwość złożenia w tutejszym USC wniosku o wydanie odpisu aktu urodzenia, małżeństwa lub zgonu sporządzonego w innym USC. Zamówiony dokument można odebrać po 10 dniach roboczych (taki czas ma USC miejsca zdarzenia na przeniesienie aktu do rejestru stanu cywilnego).
Odpis aktu stanu cywilnego i zaświadczenie o zamieszczonych lub niezamieszczonych w rejestrze stanu cywilnego danych dotyczących wskazanej osoby wydaje się osobie, której akt dotyczy, lub jej małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu, rodzeństwu, przedstawicielowi ustawowemu, opiekunowi, osobie, która wykaże w tym interes prawny, sądowi, prokuratorowi, organizacjom społecznym, jeżeli jest to zgodne z ich celem statutowym i przemawia za tym interes społeczny, oraz organom administracji publicznej, jeżeli jest to konieczne do realizacji ich ustawowych zadań.
Zaświadczenie o stanie cywilnym jest wydawane osobie, której dotyczy.
Zaświadczenia są ważne przez okres 6 miesięcy od daty ich sporządzenia.
Wniosek o wydanie odpisu z RSC
Wniosek o wydanie zaświadczenia o stanie cywilnym
Wniosek o wydanie zaświadczenia