Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności.
Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.
x
Biuletyn Informacji Publicznej
Urząd Miejski w Karczewie
»   obsługa      »   wyszukiwanie zaawansowane
    powiadom znajomego   drukuj stronę   wersja podstawowa       A- A A+
 Urząd Stanu Cywilnego Urząd Stanu Cywilnego
8. Uzupełnienie treści aktu stanu cywilnego

                                                                                                                                                                                       

Podstawa prawna:

  1. Ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. - Prawo o aktach stanu cywilnego (tekst jednolity: Dz. U. z 2016 r., poz. 2064 z późn. zm.)
  2. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. - o opłacie skarbowej (tekst jednolity: Dz.U. z 2016 r. poz. 1827 z późn. zm.)
  3. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity: Dz.U. z 2016 r., poz. 23 z późn. zm.)

 

Wymagane dokumenty:

  1. dowód osobisty
  2. wniosek o uzupełnienie aktu stanu cywilnego.

Jeżeli podstawą uzupełnienia będzie dokument zagraniczny, należy załączyć ten dokument wraz z jego urzędowym tłumaczeniem na język polski. Jeżeli uzupełnienie aktu stanu cywilnego ma nastąpić na podstawie materiałów archiwalnych należy załączyć uwierzytelniony odpis lub wypis lub uwierzytelnioną reprodukcję tych materiałów sporządzonych przez właściwe Archiwum Państwowe.

 

Opłata Skarbowa:

 39,00 zł - odpis zupełny wydany w wyniku uzupełnienia dokonanego na wniosek.

Opłaty należy dokonać na rachunek bankowy:

BS Karczew nr: 19 8023 0009 2001 0000 0723 0001

 

Przewidywany termin załatwienia sprawy

Po przeniesieniu aktów stanu cywilnego do rejestru stanu cywilnego:
-  w tutejszym USC po upływie 7 dni roboczych;
-  w innym USC po upływie 10 dni roboczych.

 

 Sposób załatwienia sprawy:

- złożenie wniosku
- dokonanie czynności materialno-technicznej

 

Jednostka odpowiedzialna za załatwienie sprawy:

Urząd Stanu Cywilnego (tel. 22 780-65-16 wew.105

e-mail: usc@karczew.pl

Nr pokoju 5- parter,

Godziny pracy: poniedziałek 8.00-17.30

wtorek, środa, czwartek, piątek 8.00-15.30,

 

Tryb odwoławczy:

W przypadku wydania decyzji odmawiającej uzupełnienia aktu przysługuje odwołanie do Wojewody Mazowieckiego za pośrednictwem kierownika Urzędu Stanu Cywilnego w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji.


Uwagi:

Uzupełnienie aktu stanu cywilnego może być dokonane na podstawie zagranicznego dokumentu stanu cywilnego, jeżeli w państwie wystawienia jest on uznawany za dokument stanu cywilnego, lub innego dokumentu zagranicznego potwierdzającego stan cywilny, wydanego w państwie, w którym nie jest prowadzona rejestracja stanu cywilnego, jeżeli zawierają one dane, które podlegają uzupełnieniu, stwierdzają zdarzenie wcześniejsze i dotyczą tej samej osoby lub jej wstępnych (np. rodziców).

 

Wniosek o uzupełnienie



data wytworzenia2017-06-28
data udostępnienia2017-06-28
sporządzone przez
opublikowane przezDariusz Szczepaniak
ilość odwiedzin181
rejestr zmianzobacz »
Urząd Miejski w Karczewie, ul. Warszawska 28, 05-480 Karczew, tel.: 22 780 65 16, fax: 22 780 75 53, bip@karczew.pl, www.karczew.pl
Przydatne informacje
Prawo
Nasz urząd
»  Kontakt
»  BIP
Władze
»  Sejm
»  Senat
»  Premier
Poprawny XHTML 1.0 Transitional Poprawny arkusz CSS Poprawne kodowanie UTF-8
projekt i hosting INTERmedi@